مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چگونه از گل رازقی مراقبت کنیم؟

یاس رازقی یا یاس عربی در مناطق نیمه گرمسیری به عنوان یک بوته همیشه بهار و سبز، که در اوایل تابستان تا پاییز گل‌هایی به رنگ صورتی و سفید می‌دهد. این گیاه بسیار خوشبو است و نمی‌تواند آب و هوای سرد را تحمل کند اما می‌توان در آب و هوای سرد آن‌ها در گلدان را رشد داد. وقتی یاس رازقی مانند یک درختچه رشد کرد باید به درستی هرس شود تا شکل پر آن حفظ شود. شما برای پرورش گل به مالچ، کود ارگانیک و قیچی هرس نیاز دارید.

یاس رازقی در مناطقی که نور خورشید به صورت مستقیم می‌تابد یا در مکان‌هایی که صبح نور مستقیم و بعد از ظهر سایه است، خوب رشد می‌کند. گلدان را در مکان‌های آفتابی در داخل یا خارج خانه قرار دهید. خاک باید غنی و زهکشی خوبی داشته باشد. آبیاری این گیاهان باید یکبار در هفته باشد مگر اینکه آب و هوای خشک سبب شود تا گیاه نیاز به آب بیشتری داشته باشد، در این صورت باید دو بار در هفته گل‌تان را آبیاری کنید. آب باید تا حدود 20 سانتی‌متری از سطح خاک گلدان را مرطوب کند. اگر روی خاک خشک شد به گیاه آب بدهید، انتخاب گلدانی که کف آن سوراخ داشته باشد سبب می‌شود تا آب اضافی از انتهای گلدان خارج شود.


 
به اندازه 7.5 سانتی‌متر از سطح خاک را با مالچ بپوشانید. مالچ سبب جلوگیری رشد علف هرز و حفظ رطوبت خاک می‌شود. در هر بهار بهتر است مالچ را عوض کنید و مالچ تازه بریزید. در فصل بهار می‌توانید با کود مناسب گیاه‌تان را تقویت کنید. بهتر است قبل از استفاده از هر نوع کودی، برچسب روی آن را مطالعه کنید تا از اندازه مصرف آن برای گیاه خود آگاه شوید. در فصل بهار و تابستان، ماهانه یکبار به گیاه خود کود بدهید، حل کردن کود در آب، سبب جذب سریع آن توسط گیاه می‌شود.

برای هرس و ترغیب گیاه برای پر پشت شدن، بهتر است در بهار، حدود 1 سانتی متر از بالای هر شاخه را با قیچی باغبانی هرس کنید. این کار برای رشد بهتر گیاه انجام می‌شود. در طول تابستان برای حفظ شکل درختچه می‌توانید شاخه‌هایی را که زیاد رشد کرده‌اند تا یک سوم هرس کنید. تنها شاخه‌های بیش از اندازه بلند و خارج از شکل را هرس کنید، آنهایی که در خاک روییده‌اند را برای رشد بهتر باقی بگذارید.

در فصل پاییز، به دلیل سرد بودن هوا در شب، گلدان یاس را داخل خانه بیاورید. سرمای خفیف هم می‌تواند این گیاه را از بین ببرد. در زمستان گلدان یاس رازقی را در گرمای اتاق و پشت یک پنجره آفتاب‌گیر قرار دهید. آبیاری این گیاه در فصول سرد باید زمانی باشد که سطح رویی خاک خشک است. جالب است بدانید که گل یاس رازقی به عنوان یک چای گیاهی معطر نیز استفاده می‌شود.
 

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده